Translate

20 Ocak 2010 Çarşamba

Bana Car'ı lazım

Üniversite 1.sınıfta bir proje dersi alıyorduk. Henüz seçeceğimiz bölümler adına hiçbirşey bilmiyoruz, bu ders seçmeyi düşündüğün bölümle biraz olsun haşır neşir olmamız amacıyla veriliyordu. Ben de programlama içeren bir proje seçtim tabi. Projeyi sonradan çok sevip sayacağımız bir hocamız veriyordu. Hoca aynı zamanda çok da karizmatikti. Neyse uzatmayalım, proje kapsamında MIT Scheme diye bir programlama dilinin temellerini öğreniyoruz. Bu dil liste programlamaya yönelik bir dil. Hoca her hafta grupları toplayıp yavaş yavaş Scheme'i bize öğretiyor ama sırf kendi anlatıyor, sınıftan katılım yok. Sadece dinliyoruz.
Scheme dilinde CAR isimli bir komut var. İngilizce'deki araba ile aynı şekilde telaffuz ediliyor yani: KAR. Komutun yaptığı şey, gönderilen listenin ilk elemanını döndürmek yani CAR(1,5,a,k6) gönderirseniz komut size "1" döner.
Hoca o kendinden emin ifadesiyle şu cümleleri kurdu:
"Bana bu listenin neyi lazım?"
Sınıfta kimseden ses çıkmadı. Aslında cevap netti ve kimse cevap vermeyince hoca biraz bozulmuş ve sert bir ifadeyle:
"Bana CAR'ı lazım!" demesin mi?