Translate

1 Eylül 2013 Pazar

Madrid - Barcelona 2013

22 Haziran, Cumartesi, Madrid:
Gereksizce uzayan vize işlemleri, her zamaki gibi birkaç kişinin birden işinin benim üzerime kalması derken, 22 Haziran günü geldi ve kendimi İspanya'da buldum. Uçuş genel olarak sorunsuz ve hızlı oldu. Checkin'di, pasaporttu falan gereğinden hızlıydı. Madrid'e ulaşınca ilk işim başka terminalde olan metroyu bulmak oldu. 3 aktarma yaparak Anton Martin durağına ulaşmaya çalışırken, Chamartin durağına gitmek isteyen Alman bir bayana yardım bile ettim. Bunda tüm Madrid ve Barcelona ulaşım ve gezi haritalarını ezberlemiş olmamın payı büyüktü.

Anton Martin durağından indikten sonra ilk acemilikle 50 metre ileride olan oteli yaklaşık yarım saat aradım. Good Maps uygulamasının çok ani cevaplar veremediğini de böylece test etmiş oldum. Otele (Hotel Miau) yerleştikten sonra kısa bir dinlenmenin ardından hemen otelin arka tarafında bulunan Santa Ana meydanına attım kendimi ve muhtemelen oranın en ama en kötü restoranını seçtim öğren yemeği için. İnsanlar ingilizce bilmiyordu. Tarzanca aramızda şu diyalogun geçtiğine inanmıştım:

- Burada yeniyim, ne yenir öğlen yemeği olarak güzel şöyle doyurucu, çok açım zaar!
+ Bak şimdi sana karışık tapa'lar getireceğim, buranın yerel halkının en sevdiklerinden ortaya karışık. Tamam mı cano?
- Tamam kanka ayarla bir şeyler!
+ Sen merak etme!

Halbuki diyalog şu şekildeymiş:
- Ne vericen bana?
+ Ne vereyim abime?
- Little little into the middle?
+ Bana bırak!

Bu bana bırak'ın ardından gelen yemek, içinde herşeyin olduğu bir işkembe çorbasıvari yemek oldu. Hayatımda yediğim en berbat şeydi büyük ihtimalle. Böyle içinde işkembeler var, etler var, havuç var, ne ararsan var!.. Yarısını yiyebilip, aç olarak kalktım. Daha sonradan gerçekleşecek olan, "burada kesin bizi McDonalds paklayacak" şakasını yaptım kendi kendime.

Bir sonraki hedef La Caixa makinelerinin birinden Santiago Bernabéu giriş biletimi almaktı. La Caixa'dan internetten alışveriş yaparsanız, kesinlikle sanal kart kullanmayın. Yoksa benim gibi makineden kart geçirerek biletinizi yazdırma aşamasında kalakalırsınız. Üstelik ben bu La Caixa'ları içinde insan bulunan gişe zannetmiştim, meğer bildiğin ATM'ymiş. Sonuç olarak Gran Via'da bir aşağı bir yukarı turladıktan sonra biletimi yazdıramayıp stada gitmeye karar verdim. Stadın gişesindeki kızlara bir bir anlattım, dedim ki biletimi internetten aldım ama La Caixa'larda yazdıramadım, sanal kartla almıştım, aha mail burada, bana lütfen biletimi verir misiniz? Birkaç telefon görüşmesinin ardından "buyrun biletiniz" cümlesi ile mutlu edildim. Bernabéu turu genel olarak iyiydi. Güzel bir stat. İçeride Türk bir aile de buldum, bir süre onlarla takıldım, keyifliydi.

Turun ardından tekrar otel bölgesine geri dönüp Sol civarında diğer arkadaşlarımla buluştum. Boğa güreşi biletlerimizi alıp, soluğu Mercado de San Miguel'de aldık. Tapas'ın dibine işte burada vurulur. Her dükkandan 2-3'er tapas yiye içe karnımızı doyurduk. Bu market bence Madrid'in en görülmesi gereken yerlerinden biri. Her an karnınızı burada doyurabilirsiniz.

Gecenin ilerleyen saatlerinde mağaraya benzeyen (cava) barlarla dolu Cava Baja'da takıldıktan sonra birkaç club'ı kolaçan ettik. Şahsen çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Daha iyilerini görmüştüm, kaçırdığım birşey yok diyerek İspanya'daki ilk uykuma daldım.

23 Haziran, Pazar, Madrid:
Otelin dandik kahvaltısından sonra Madrid müzelerini gezmek için vurduk kendimizi sokaklara. Thyssen-Bornemisza ve Prado müzelerini gezdikten sonra öğlen yemeği için Madrid ara sokaklarına daldık. Yemekten sonra Reina Sofia'yı da gezmeye niyetlendik ama halk günü olduğu için kuyruk devasa boyutlara ulaşmıştı, başka bir güne bıraktık.

Müzelerden sonra Retiro Park'a güneyden giriş yaptık. Çok büyük bir park. Ortasına kadar geldiğimizde bile ayaklarımıza kara sular inmişti. Retiro Park'ın ortasında bile affetmedim, yogamı yaptım, tepetaklak esnek fotoğraflarımı çektirdim. Hava çok sıcaktı yalnız bugün, parkın ortasındaki şahane güzellikteki gölde tekne kiralayıp gezme işini bu yüzden yapmadık ama normal bir mevsimde gidildiyse gayet yapılası bir aktivite.

Retiro'dan çıktıktan sonra Sol meydanına arkadaşlarla buluştuktan sonra güzel bir kafede Sangria içtik ve boğa güreşi için Ventas'a geçtik. Boğa güreşi hakikatten çok vahşi bir olay. Meraktan gittim ama içim bir acayip oldu, pişman oldum, keza diğer arkadaşlar da aynı şekilde hissetti. Avrupa Birliğinin ortasında böyle bir aktivitenin serbest olması hakikaten garip. Şovun başında boğalar tarafından havaya fırlatılan bir iki matador bizi keyiflendirmesine rağmen, kaçınılmaz final hepimizi üzdü.

Boğa güreşi sonrası akıllanmamış gibi, Hard Rock Cafe'ye geçip et ağırlıklı yemeklerimizi yedik. Bu kadar aktiviteden sonra otele sürünerek döndüm. Otelde ise kağıt gibi duvarlar nedeniyle civar odalardaki tüm bağırış çağırış odamdaydı. Uyumakta zorlandım ama bundan ötürü otel yorum sitelerinde benden nasibini aldı.

24 Haziran Pazartesi, Madrid:
Sabah erkenden kahvaltımı edip hava çok ısınmadan birkaç yer görmek için attım kendimi dışarı. Royal Palace'ın etrafını gezdim, oradan da Plaza de Espana'ya geçtim. Burada kocaman bir Cevantes heykeli var, çok güzel. Ardından Gran Via'yı boydan boya bir kez geçtim.

Öğlene doğru otele geri döndüm ve şirketin ayarladığı diğer otele (Hotel Catalonia Plaza Mayor) geçiş yaptık. Bu otel, Miau'ya göre tabi ki süperdi. Odam ise müthiş bir süitti. Burada geçireceğim 5 gün gerçekten çok keyifliydi.

Otelden çıkıp öğlen yemeği için La Latina'daki Sushi Club'a gittim. Kaliteli hizmet, lezzetli yemekler ile karnıı doyurdum. Yemekten sonra Gran Via'yı dik kesen Fuencarral ve Hortaleza caddelerini kolaçan ettim. Biraz alışveriş yaptım. Otele geri dönüp duş yapıp dinlendikten sonra akşam için hazırdım.

Genel müdürümüzün de katılımıyla, önceden rezervasyonunu yaptığımız tapas turu için hazırdık. Tur kapsamında birçok bar ve restoran gezip çeşit çeşit tapaslardan tattık. Arada bir sonraki gün tüm kadronun tamamlanmasıyla gerçekleştireceğimiz yemek için dünyanın en eski restoranı olan Botin'e rezervasyon yaptırdık. Bu tapas turunda sangria ve tapas'ın dibine vurduktan sonra her yurtdışı gezimde olduğu gibi sürünerek otele dönüp zar zor yatağa girdim.

25 Haziran, Salı, Madrid:
Bugün eğitim başlıyor. O yüzden erken kalkıp 7:30'da kahvaltımızı bitirdik. TechEd'in yapılacağı Ifema binasına doğru yola çıktık. TechEd gerçekten büyük, görkemli bir organizasyon. Sevdim. Güzel session'lar, kaliteli keynote(lar) gördük. İlk günün gazına kendimizi o session'dan bu session'a atarak geçirdik.

Eğitimden sonra duşlarımızı aldık, cicilerimizi giydik ve soluğu dünyanın en eski restoranı olan Botin'de aldık. Gerçekten çok eski ve tarihi bir restoran. Ancak yemekleri süper. Çok leziz. Yemeklerimizi keyifle yerken arka masaya 3-4 tane rockçı abi gelip oturdu. Kendilerine dikkat ettim, yarınki konserde sahne alacak gruplardan birileri mi diye ama anlayamadım. Yarın göreceğiz bakalım.

Botin sonrası kendimizi tekrar San Miguel'a attık. Dün içtiğimiz şahane mojito'ları aldığımız yere gittik fakat yeni barmaid'imiz olan Rosa, mojito'yu dünkü arkadaşı kadar iyi yapamadı. Biraz sohbet muhabbet dondurma ile günü sonlandırdık.

26 Haziran, Çarşamba, Madrid:
Bugün Def Leppard, Whitesnake, Europe günü. Eğitim bittikten sonra otele gelip üzerimi değiştirip konser mekanına geçtim. Metro komple rockçıydı klasik, çok güzeldi. Yalnız konsere erken gelmişim. Konser mekanı arena gibi birşey, ve etrafı çok kalabalıktı. Yemek yiyecek bir yer aradım ama hiçbir yeri gözüme kestiremedim. Her yer alelacele yemek yiyen rockçı kardeşlerimle doluydu. Ben ne yaptım, soluğu Burger King'de aldım. En azından klimalı ortamda sakince yemeğimi yedim ve konser mekanına girdim. İçersi çok kalabalıktı. Sahneyi soldan gören bir bölgede kendime yer buldum. Europe çok iyiydi. Bu adamların performansla yaşları arttıkça daha da artıyor. Whitesnake'in yarısını bira kuyruğunda geçirdim, Def Leppard'ı da bise kadar keyifle izleyip, izdihama kalmamak için kendimi dışarı attım.

Tekrar Cava Baja'ya döndüm ve bir barda bizimkileri bulup bir süre onlarla takıldım. Herkesin farklı bir bölgeye yönelmesiyle sonlanan geceyi bense otele kadar yürüyüşün ardından sonlandırdım.

27 Haziran, Perşembe, Madrid:
Bugün eğitimden sonra geçen gün gezemediğimiz Reina Sofia müzesini gezdik. Beni çok açmadı. Müzede ilgimi çeken tek şey, Picasso'nun Guernica'sı, ve Dali bölümüydü. El Espejo'da keyifli bir akşam yemeğinin ardından ünlü Giangrossi'de dondurma yiyelim dedik. Hiç methedildiği kadar yok. Garsonlar İngilizce bilmedikleri gibi, ilgilenmiyorlar da müşteriyle. Üstelik bir de İspanya - İtalya maçına denk geldik, iyicene ilgilenmediler. Zar zor bir dondurma alabildik, o da bir halta benzemiyordu zaten.

28 Haziran, Cuma, Madrid, Barcelona:
Bugün Barcelona'ya gidiş günüydü. Eğitimde sadece 1 derse girip geri döndüm. Otele dönüp eşyaları toparladım ve Madrid'deki son yemeğimi yemek üzere La Latina bölgesine geçtim. Gitmişken bir iki bazilika gezeyim istedim ama kapalı olduklarını görüp en yakın restorana attım kendimi. Güzel bir yemeğin ardından otele geri döndüm ve ayrıldım. Renfe için gara gittim. Otelden çok yakınmış, 1 durak ve direk garın içine çıkıyor metro. 300 km hızla giden trenle saniyesi saniyesine 21:15'te Barcelona'ya ulaştım. Garda Zeynep beni karşıladı ve kalacağımız otele geçtik. Flor Parks Hotel, La Rambla'nın göbeğinde. Yeri harika fakat Madrid'de şirketin ayarladığı otelden sonra attan inip eşeğe binmiş gibi geldi haliyle. Otele eşyaları bırakıp hemen fırladık sokağa. Columbus heykeline kadar gidip, oradan Meramagnum'a geçtik. Oralardaki restoranları Zeynep beğenmedi ve dönüp La Rambla üzerinde bir yerde karnımızı doyurduk. Bugün yolculuklar bizi yormuştu ve otelimize girip ilk Barcelona gecemizi sonlandırdık.

29 Haziran Cumartesi, Barcelona:
Bugün güneybatı. Columbus heykelinde bir sürü fotoğraf çekerek güne başladık. Palau Güell'i gezip birkaç alıştırma yaptıktan sonraki durak Montjuic kalesiydi. Parallel durağından fünikülerle, teleferiğe binilecek yere geçip oradan teleferikle kaleye çıktık. Kaleden şehre yukarıdan paranomik bakışlar attık. Sonra kalenin hemen kapısının önünden kalkan belediye otobüsüne binip şirin bir köy şeklinde dizayn edilmiş olan Poble Espanyol'u gezdik. Yemeği de burada yedik, lezizdi.

Sonra şehre inip Museu Nacional d'Art de Catalunya'yı (Katalonya Ulusal Müzesi) gezdik. Bu bölge harika. Müzenin önünden Plaça d'Espanya'ya kadar olan alandaki görsellik müthiş. Peyzaj muazzam. Haftasonları bu bölgedeki havuzda akşamları saat başı ışıklı su gösterisi de oluyor. Biz de akşam tekrar gelmek üzere buradan ayrıldık ve arada Camp Nou'yu gezelim bari dedik. Fakat stada ulaştığımızda tam da o gün statta olacak bir konsere denk geldiğimizi farkettik ve yarın gelmek üzere merkeze geri döndük.

Otelde biraz dinlenip duş alıp ışık gösterisi için Plaça d'Espanya'ya geçtik, orada gay pride'a denk geldik. Çok renkli, festival havasında bir organizasyon. Canlı performanslar var, müzik var, fuar alanları var, çok nezih ve klas bir ortamdı. Her tip insan bir aradaydı. Bizse biraz ortamı kolaçan edip, ışık gösterimizi izleyip yemek için Eixample bölgesine geçtik. Burası Barcelona'nın Nişantaşı'sı. Hoş bir yemeğin ardından Casa Batlló gece nasıl gözüküyor diye bakmaya gittik. Basit bir ışıklandırma ile bu harika yapı görsel bir şölen sunmuş resmen. Hayran vaziyette ayrıldık ve giderken de dedik ki "geri döneceğiz Batlló...".

30 Haziran Pazar, Barcelona:
Bugün gezimize Frederic Marès müzesiyle başladık. Küçük fakat zengin bir müze. Oldukça fazla parça var. Barcelona Cathedral'ini gezdikten sonra dışarıda bir tür halaya denk geldik. Çok yavaş bir müzik eşliğinde aheste ahesste oynanan ve genellikle yaşlı insanların yer aldığı bir tür halay. İlginçti.

Buradan sonra muazzam tavanıyla ünlü Palau de la Musica'ya geçtik. Bir saat gibi bir sıranın ardından içeri girebildik. İçeride küçük bir de dinleti oldu. Bina muhteşem. Her yerinden detay fışkırıyor. Burada gerçek bir opera izlemek isterdim.

Sonra bu şehrin de zafer takını görelim dedik ve Arc de Triomf'a gidip bol bol fotoğraf çektik. Champs Elysses'deki kadar olmasa da güzel hoş bir tak. Ardından Barcelona'nın olmazsa olmazı Gaudi şaheserleri Casa Batlló ve Casa Mila'yı görüp gezip, Camp Nou'ya geçtik. Bernabeu'ya göre çok daha tıfıl bir stat. Bir kere çok eski, geliştirilmemiş. Dünkü konser yüzünden çimlere de inemedik, nedenini anlamadığım bir şekilde Barcelona'nın soyunma odasına da sokulmadık. Beğenmedim Camp Nou'yu.

Otele geri dönüp duş alıp Los Tarantos'ta flamenko izlemek üzere çıktık. 30 dakikalık seanslar halinde olan bu gösteriyi çok beğendik. Flamenko beni zaten eskiden beri derinden etkiler. Dansçıların yüzlerine bakmak bile acı çekmem ve keyif almam için yeterlidir. Buna o tutku dolu hızlı ve sert dans ve müzik de eklenince tadından yenmedi.

Yemeği portta yiyelim dedik ama deniz kenarı restoranlarını beğenememe sendromunu bir kez daha yaşayıp yine gelip La Rambla'da yemek yedik. Ardından çok dandik bir yerde dandik bir kapuçino içip otelimize döndük.

1 Temmuz Pazartesi, Barcelona:
Bugün alışveriş günüydü. Barcelona'daki dükkanlar diğer şehirlerdekinden daha da rahatlar. Kapıda açılış saati 10:00 yazıyor adam 11:30'da açıyor mesela, 12:30'da da kapıyor sonra 16:00'da tekrar açıyor. Sonra da ağlıyorlar satışlar kötü diye.

Önceden not ettiğim dükkanlardan ulaşabilip de açık bulduklarımızdan çeşitli alışverişler yapıp aldıklarımızı otele taşıyıp durduk bütün gün. Yolda birkaç kilise de gezmeyi ihmal etmedik. Escriba diye çok övülen bir çikolatacı - kafe gibi dükkana oturduk, oldukça uzun bir süre kimse bizimle ilgilenmeyince kalkıp gittik. Tekrar belirtiyorum, aşırı rahatlar. Korkutucu derecede.

Biz de Mercat de La Boqueria'ya yani La Rambla'nın ortasındaki meşhur meyve pazarına gidip dilimlenmiş meyve salatalarına doyduk. Gerçekten çok taze ve lezzetli tropikal meyveler var. Marketin geneli de fotoğrafik olarak hoş ve de keyifli, sıcak.

Akşamki plan ise geçen sene Paris'te buluştuğum ve o esnada orada yaşayan, ama şimdi Barcelona'da yaşayan arkadaşım Gülay'la buluşmaktı. Geleneği bozmadık ve Hard Rock Cafe'de buluştuk. Gülay bizi Barcelonetta'ya götürdü ve orada çok güzel bir restoranda yemek yedik. Her zaman olduğu gibi karışık tapa. Geceyi ise sahilden uzun bir yürüyüşle muhabbet ede ede La Rambla'ya kadar gelerek noktaladık.

2 Temmuz Salı, Barcelona:

Dün Gülay'ın tavsiyesiyle La Sagrada Familia'nın biletlerini La Caixa makinesinden kafa göz yara yara almış olmanın faydasını, La Sagrada Familia'ya ulaşınca karşımızda beliren devasa kuyruğu görünce anladık. Kuyruğu pas geçip şak diye içeri giriverdik. Çok güzel bir yapı La Sagrada Familia. Barcelona'daki en görülesi binalardan biri. Çok güzel, büyük ve görkemli. Çok beğendik.

Bir Gaudi eserinden başka bir Gaudi eseri olan Parc Güell'e geçtik. Parkın dışında bir restoranda çok saçma sapan bir yemek yedik. Parkın içinde aşırı sıcak havadan ötürü çok derinlere ilerleyemedik. Ancak en güzel yerleri ve Gaudi'nin evini gezebildik.

La Rambla'ya geri geldiğimizde, hükümet binasına doğru dükkanlara bakarken bir grup halktan insanın protesto yürüyüşüne denk geldik. Ortamı biraz tarif edecek olursam, polis göstericilerin güvenliğini sağlamak için en önde yürüyordu. En arkada da bir ambulans geliyordu. Göstericiler slogan ve ses bombaları ata ata ilerliyor, gördükleri her bankanın camına köpekbalığı çıkartmaları yapıştırıyorlardı. Hükümet binasının önüne geldiklerinde orada durdular. Ben de polise gidip niye yürüyorlar diye sordum. Aldığım cevap netti: "kriz".

Biz de gösterileri geçip son günümüzün son saatlerine bir Picasso müzesi daha sığdıralım dedik ve becerdik. Müze sonrası çok güzel ve genelde öğrencilerin takıldığı bir restoranda yemek yedik. İçersi erasmus kokuyordu. Yemekten sonra girdiğimiz Irish barda ise ben hayatımdaki en kötü mojitoyu içerken, televizyonda Türkiye'nin 4-0 yenildiği bir maç canlı olarak yayınlanıyordu. Ben bakarken 1 gol attı bizimkiler neyse.

3 Temmuz Çarşamba, Barcelona:
Bugün dönüş günü. Kahvaltıdan sonra hemen havaalanına gittik. Zeynep Pegasus'la döneceği için önce T2'ye gittik ve onun bavullarını teslim edip yolladım. Sonra ben T1'e geçip Pans&Company'de yemek yiyip freeshopları kolaçan ettim. Uçuş saati geldiğinde bizim kapının orada Türk nüfus artmaya başlamıştı. Turla gelip turda kaynaştıkları belli kalabalık bir grupla uçak beklemek, yolculuk etmek ve ardından bavul beklemek değişik bir tecrübeydi.

İspanya Notları:
  • İspanya'da motosiklet türü olarak genelde cruiser tercih ediliyor.
  • Motorcuların çoğu kız.
  • Burada da kırmızıda geçme huyu var.
  • Madrid kupkuru. Ankara'dan daha kuru. Dudaklarım, burnum, her yerim cayır cayır yandı kavruldu. Benim gibi hassaslar için tavsiyem türlü türlü dudak ve burun içi nemlendirici kremlerle gitmeniz. Barcelona öyle değil ama, deniz kenarı. İstanbul'a benziyor iklimi.
  • İlk kez tanıştığım gazpaço çorbasına aşık oldum. Tarifini buldum ve devamlı yapıp yapıp afiyetle içiyorum bu leziz soğuk çorbayı. Sıcak zamanlarda çok iyi gidiyor.