Translate

17 Mart 2010 Çarşamba

Son Okuduğum Kitap : Jack London - Beyaz Diş

Aslında bu kitabı ilkokulda bize okutmuşlardı. Ama okul zamaınında zorla okutulan tüm kitaplar gibi, bunu da zorunluluktan okuyup, hiçbir şey anlamamıştım. Üniversite zamanına kadar bu böyle geldi, üniversitede de edebiyat dersinde bize bir sürü kitap okuttular, bense kitapların hiçbirini severek okumadım ama mezun olduktan sonra çoğunu tekrar alıp severek okudum. Neyse.

Beyaz Diş de bunlardan biri. İlkokul zamaınında okuduğum Beyaz Diş'ten aklımda kalan tek şey, bir kurt ile ilgili olduğuydu. Geçenlerde kitapyurdu bu kitabı gözüme zorla sokunca, dedim ki alayım şunu tekrar bir okuyayım.

Gerçekten müthiş bir roman. Jack London öyle bir anlatıyor ki, dersiniz ki bu adam eskiden kurtmuş. Bu kadar olamaz. insan gibi değil, resmen kurt gibi anlatıyor, sizi Beyaz Diş'in içine tam anlamıyla sokuyor. 100 Temel Eser'den biri zaten bu kitap. Bence boşa seçilmiş değil.

Benim gibi zorla sevmeyerek okutulmuş veya okumamış varsa, kesinlikle alıp tekrar okusun diyorum...