Translate

28 Kasım 2011 Pazartesi

Oldukça başarılı bir bluetooth kulaklık: Jabra Wave


Herhangi bir akıllı telefonunuz varsa ve bir bluetooth kulaklık arıyorsanız, Jabra Wave çok iyi bir seçenek olabilir.

iPhone ile saniyeler içinde eşleşen bu kulaklığın pil ömrü de bir hayli uzun. Mesai saatleri içinde açık tutmama ve tüm telefon görüşmelerimi onunla yapmama rağmen 1 haftayı geçiyor. Her açışta şimdi kesin pil uyarısı verecek diyorum ama her seferinde yemyeşil yanıyor.

Kulaklığı açıp, iPhone'un bluetooth özelliğini açar açmaz ikisi birbirini buluyor. 10 metreden uzağa gitmezseniz de bağlantı kopmuyor. Gelen telefonları açmak ve son aradığınız numarayı bir daha aramak için yapmanız gerekense mikrofon kısmındaki gizli butona basmak için mikrofonu sıkmak. Benim burada gördüğüm bir eksik, gelen aramaların otomatik olarak kabul edilmesi. Belki bu özellik vardır, ama ben bulamadım.

Kulağın arkasından dolaşan bu kulaklığın ergonomisi de çok derece başarılı. Kulakta dışa doğru bir çıkıntı yapmıyor. Arkadan dolaşıyor. Ben almadan önce okuduğum inceleme yazılarında gözlükle kullanmanın zorluklarına biraz takıldım ama gözlüklü biri olarak hiç problem yaşamadan kullandığımı belirtmek isterim.

Özellikle araç kullanırken kolaylık sağlıyor. Motosiklet için de uygun, kulaklığımı takıp üzerine sadece gözleri açık bir maske takıyorum, maskenin arasından gözlüklerimi de takıp en üste kaskı geçirince artık motosiklet sürerken telefonla da görüşebilmeye hazırım. Kaskınız çok dar ve sıkı değilse, kulakta fazla bir rahatsızlık hissi de oluşturmuyor.