Translate

5 Aralık 2009 Cumartesi

Son okuduğum kitap : Richard Bach - Hipnozcu

Radikal Kitap'ın tavsiyesiyle aldığım bir kitap daha. Richard Bach daha önce Martı diye bir kitap yazmış ve bu kitap çok beğenilmiş. Hipnozcu yeni romanı. Radikal Kitap ısrarla tavsiye ediyordu, kitabın arka kapağı da çok iddialıydı. Aldım, okudum, beğendim. Fakat bazen romanın ana kahramanının benlikleriyle sohbetleri çok can sıkıcı hale gelebiliyor. Olay akışından ziyade bu çatışmayı okuyoruz sık sık.
Romanda genel olarak aklın gücü vurgulanmış. "İsteyince yapamayacağımız şey yok" konusu işlenmiş. Romandan iki cümle alıntı yapmak istiyorum: "Önermeler, biz onlara rıza gösterene, onları kabullenene kadar gerçek değildi." ve "Ya gerçekte var olmayan zincirlerle bağlandığımıza inanıyorsak? Ve çevremizdeki dünya inandıklarımızı yansıtan mükemmel bir aynaysa?". Ben şahsen bu tarz "istersen yaparsın" gibi iddialara pek rağbet etmem. 160 sayfalık bu romanda okumak çok da rahatsız etmedi ama daha uzun olsa sıkacak gibiydi.